Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS
  • Transponder AIS easyTRX2 S-IS Transponder AIS easyTRX2 S-IS

Transponder AIS easyTRX2 S-IS

Nowoczesny, modułowy transponder klasy B.

3 874,50 zł
Brutto
Liczba

Transponder klasy B odbiera sygnały nadawane przez urządzenia klasy A i B, wysyła dane własnej jednostki w standardzie klasy B.
Urzadzenie, niezależnie od tego czy jest podłączone do systemu nawigacyjnego interpretuje odbierane dane pod kątem CPA i TCPA i może generować alarm. Podobnie, przy wykryciu sygnału AIS SART może generować alarm.
Wszystkie odbierane i wysyłane dane mogą być rejestrowane na karcie SD. Przy pomocy dodatkowego kabla możliwe jest podłączenie przełącznika który przestawi urzadzenia w tryb "cichy" (bez nadawania) lub spowoduje generowanie syganłu PAN PAN.
Wbudowany multiplekser pozwala na podłączenie trzech źrodeł danych NMEA0183.

Slot karty SD
Karta SD może rejestrować wszystkie komunikaty odczytane i wysyłane przez transponder. Format zapisu umożliwia import danych do Google Earth w celu wizualizacji,


Zewnętrzna antena GPS
Jak wspominałem wcześniej, każdy transponder musi być wyposażony we własny odbiornik GPS. Jeśli instalujemy transponder na jachcie o kadłubie stalowym lub aluminiowym to musimy zainstalować zewnętrzną antenę GPS. Jest ona dostarczana w komplecie z transponderem.


Zintegrowany splitter (iS)
Instalacja transpondera wymaga anteny VHF. Najlepiej zainstalować dedykowaną antenę dostrojoną do częstotliwości na których pracuje system AIS. Jeśli instalacja anteny jest utrudniona możemy skorzystać z istniejącej anteny radia VHF. Ze względu na charakterystykę wyjścia antenowego radia VHF (duża moc emitowana w czasie transmisji) nie da się istniejącej anteny podłączyć przy pomocy jakiegoś trójnika. Konieczny jest tzw. splitter. Potrafi on odłączyć odbiornik radia gdy nadaje transponder i na odwrót.

Wyjście NMEA0183
Jest to tradycyjne wyjście/wejście szeregowe wykorzystywane do komunikacji między urządzeniami jachtowymi. Możemy do niego podłączyć na przykład chartplotter w celu wyświetlania obiektów AIS na mapie nawigacyjnej.

USB
Wyjście/wejście usb sluży do podłączenia komputera. Przy jego pomocy możemy konfigurować urządzenie, a także obierać wszystkie dane przesyłane przez transponder (na przykład dla programu TimeZero lub OpenCPN).

Zasilanie
Urządzenie może być zasilane napięciem stałym 9 - 32 V.

Dane urządzenia:

  • Odbiornik i nadajnik AIS (klasa B)
  • Zewnętrzny odbiornik GPS
  • Zintegrowany splitter
  • 1 nadajnik, 2 odbiorniki AIS
  • Czułość: -107dBm minimum, typowo -112dBm
  • Prędkość danych: 38400 lub 4800 Baud, dwukierunkowo
  • Komunikat NMEA: VDM
  • Antena VHF: 50 Ohm, SO2239
  • Antena GPS: 50 Ohm, BNC
  • Do montażu pod pokładem: IP60, -25°C – 55°C
  • Wymiary: 198mm (L) 158mm (W) 47mm (H)
  • Waga: około. 275 gram
  • zapewnia komunikację TCP/IP, NMEA 0183 (34800 baud)
  • wejście NMEA0183 z funkcją multipleksera dla podłączenia innnych urządzeń
  • w pełni zgodne z popularnymi programami nawigacyjnymi dla PC (np. TimeZero) lub dla iPhone czy iPad
  • zasilanie: 9 - 32 V DC

Opis

Opcje AIS
NMEA0183
Opcje AIS
Splitter
Opcje AIS
USB

Zobacz także