Czy Navionics wyłączył internetową przeglądarkę map nawigacyjnych?

Żeglarze, którzy korzystali z ChartViewera, czyli bezpłatnej internetowej przeglądarki map nawigacyjnych Navionics, ze zdziwieniem zauważyli, że usługa – bardzo pomocna na przykład do planowania rejsów – przestała działać pod dotychczasowym adresem Navionics.com/ChartViewer. Nie raz korzystałem z tego narzędzia, zapoznając się z akwenem, na który się wybierałem. Jeśli miałem aktywną subskrypcję w telefonie lub na tablecie, mogłem zaplanować trasę w przeglądarce internetowej, a ta automatycznie się pojawiała na moich urządzeniach mobilnych, skąd następnie mogłem ją wysłać do plotera (mapy w ChartViewerze to dokładnie te same mapy, które kupujemy na karcie do ploterów lub w aplikacji mobilnej). Nowym właścicielem marki Navionics została firma Garmin, co zapoczątkowało proces integracji systemów. Jednym ze jego skutków było właśnie zamknięcie strony www.navionics.com i przekierowanie użytkowników na www.garmin.com. Spodziewałem się, że znajdę tam nie tylko informacje o mapach i subskrypcjach, ale trafię też na znany ChartViewer – niestety poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem. Wystosowałem więc zapytanie do Navionicsa, dlaczego usunęli tak pożyteczną i popularną funkcję. Okazało się, że mapy nadal można przeglądać za darmo, ale dość trudno je znaleźć. Niestety nie oferują już wszystkich wcześniej dostępnych funkcji. Jak odszukać link do ChartViewera? Na stronie www.garmin.com należy wybrać zakładkę „Marine” a następnie „Nowe mapy” i „INNA MARKA”

Aby zaoszczędzić Ci trudu i czasu na przeszukiwanie strony Garmina, link do ChartViewera zamieszczam poniżej – warto go skopiować i zapisać do ulubionych.

https://maps.garmin.com/pl-PL/marine?key=u3d3s9ue8j80&maps=another-brand

Grzegorz Pawlak

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *