Wszystko do morskiej nawigacji elektronicznej w jednym miejscu
Wszystko do morskiej nawigacji elektronicznej w jednym miejscu
Książka MPDM – Międzynarodowe prawo drogi morskiej. Teoria i praktyka – stanowi świetną pomoc dla kapitanów i oficerów jachtów, a także większych żaglowców. Autor, omawiając poszczególne postanowienia Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (MPZZM), zestawia konkretne sytuacje zarówno z punktu widzenia kapitana czy oficera jachtu, jak i oficera na mostku dużego statku, czy też szypra statku rybackiego. Dodatkowe informacje dotyczące sprzętu połowowego są̨ cenną pomocą̨ dla żeglarzy na ogół nieznających dobrze tej tematyki. W książce podkreślono również̇ rolę komunikacji radiowej pomiędzy jednostkami i wykorzystanie informacji z urządzeń́ AIS i radaru. Takie praktyczne podejście do tematu sprawia, ze książka jest nie tylko kompendium MPZZM, lecz także praktycznym poradnikiem.
Ziemowit Barański – j. kpt. ż.w
O autorze
Adam Kantorysiński – żeglarz, rybak, szyper, oficer, kapitan, szkoleniowiec, który na morzu spędził większość życia. Po uzyskaniu ostatniego patentu (jachtowego kapitana żeglugi wielkiej
w 1978 r. – patent nr 442) przepłynął pod żaglami ponad 220 tys. mil morskich. Stanowi to ponad dziewięciokrotną długość równika.
Niemal cztery lata pracował jako rybak i szyper rybołówstwa na Bałtyku. Odbudował „od stępki” dwie łodzie rybackie, których był współwłaścicielem. Zaliczył obowiązkowe pływania na statkach towarowych i uzyskał zawodowy dyplom oficerski (Officer in Charge of a Navigational Watch – ships of 500 gross tonnage and more), nadal aktualny. Pracował na zagranicznych żaglowcach w Niemczech i Holandii jako pierwszy oficer. Przez dziewięć lat, na zmianę̨ z kapitanem Ziemowitem Barańskim, był kapitanem żaglowca „Fryderyk Chopin”. Dowodził siedmioma edycjami „Szkoły Pod Żaglami” i jej kanadyjskim odpowiednikiem – kursem „Canadian Class Afloat”.
Prowadzi warsztaty, udziela konsultacji i korepetycji oraz pisze skrypty z astronawigacji, prawa drogi i meteorologii.
Brak ocen